wtorek, 21 lipca 2009

wtorkowe loty

Acro znów w locie!
Po nękających nas chwilach niezrozumienia skąd biorą się drgania na silniku, po kolejnym wklejeniu wewnętrznej wręgi oraz wymianie śmigła Acro Włodka znów widywany jest pod niebem...

podejście do lądowania:

i ponowny start po "tankowaniu":

maszyna wraz z pilotem:

i naturalny "model" pojawiający się od czasu do czasu w okolicy lotniska:

tutaj "model" w locie:

a tu inny model próbujący poderwać bażanta ponownie do lotu:

ten jednak ukrył się w morzu zboża stając się nowym gatunkiem - "bażantus niewidzialnus"

Znów nie zrobiliśmy fotek FunJeta :-(

Ciekawostką dnia dzisiejszego stała się bateria/pakiet Rafała.
Po podłączeniu do balansera pojawił się komunikat o zbyt niskim napięciu na celach, które wynosiły mniej więcej 1.7v 0v 1.7v. Pakiet nie chciał się ładować nawet z wyłączonym balanserem tudzież próbą oszukania ładowarki i zadeklarowaniu innego typu baterii.
Co dziwne po ok. 2h leżakowania pakietu na stole i ponownym podłączeniu go do balansera napięcia na poszczególnych celach były już dużo wyższe: 2.2v 1.8v 2.2v
To jednak i tak jest dużo mniej niż zalecane minimum 3v.
Przyczyną takiego stanu baterii było prawdopodonie pozostawienie jej w modelu bez rozłączenia kabli. Jendak wciąż jest to nieco niezrozumiałe bo regulator był wyłączony poprzez zamontowany do niego na stałe wyłącznik. Tak czy inaczej wiemy już że należy ZAWSZE rozłączać kabel PAKIET<->REGULATOR.
Jak wiadomo ogniwa LiPo nie są odporne na głębokie rozładowanie (czytaj tutaj) w związku z czym postanowiłem dokonać zakupu nowego.
Jest też pomysł sprawdzenia feralnego pakietu w sklepie - zobaczymy...

®

EDIT:

Znalazłem odpowiedź na pytanie dlaczego rozładował się pakiet.
Odpowiedź można znaleźć tutaj: LINK
A komu się nie chce klikać to tłumaczę:
Wyłącznik na regulatorze nie odcina zasilania tylko uniemożliwia załączenie silnika i wyłącza BEC - (Battery Elimination Circuits) - to układ pozwalający na zasilanie odbiornika, poza układem regulatora, jest to dodatkowy układ podłączony do pakietu głównego (lub dodatkowego) w celu uzyskania niezakłóconego procesu zasilania avioniki i regulatora.
Tak więc mimo wyłączenia, z pakietu pobierany jest ciągle niewielki prąd.

Ale jak piszą na tamtejszym forum:
Prawdziwy mężczyzna nigdy nie czyta instrukcji - prawdziwy mężczyzna wszystko kupuje dwa razy! :-)

...i tego się będę trzymał :-)

3 komentarze:

  1. poprzendie smiglo do AcroMastera mialo wyrobiona nasade i mialo luzy w mocowaniu. Przy wiekszych obrotach zaczelo wpadac w rezonans ... wibracje silnika zanikly po wymianie na nowe smiglo i zalozeniu specjalnej nakretki mocujacej.
    Acro lata jak nowy model ....

    OdpowiedzUsuń
  2. no dobra, ale gdzie loty srodowe...
    @

    OdpowiedzUsuń